Natuke kalibreerimisest

Panin hommikul ennem oma päevatööd printima järgmise tüki R2-D2 kuplist, et sellega õhtuks ühele poole saada (printimisaeg ühel tükil on ca 8 tundi). Ärge muretsege, ma peatselt hakkan ka kirjutama seeriat Artoo kohta. Esimesed paar printi vast seal nii väga huvitavad niikuinii ei ole.

Tegelikult ei tahtnud ma sellest rääkida. Ma näitan ühte pilti allpool:

Ma usun, et märkate kohe pinnakvaliteedi erinevust ja mõned tähelepanelikumad märkavad ka seda, et vasakpoolne detail on parempoolsest lühem.

Parempoolne detail on prinditud peale seda kui ma lisasin printerile täismetall hotend’i ja 3D prinditud uuendused juurde. Vasakpoolne on aga päris viimane suur print mis ma tegin ennem kui printer uuenduste saabumist ootama jäi. Mainin ära, et eelnevatel tükkidel on pinnakvaliteet olnud ka sama ilus kui parempoolsel. Lihtsalt, paistab, et midagi juhtus minu printeri hotend’is algselt olnud PTFE toruga. Kui ma täismetall uuendust lisasin, siis ma märkasin, et originaalotsiku sees olnud toru n.ö. väljuv auk oli veidi kitsam kui sisenev. Mul oli teatud juhtudel probleemiks, et ekstruuderi hammasratas mis peaks suruma niiti edasi, see libises. Ma alguses arvasin, et probleemiks on ekstruuderi või mootori sammude kalibreerimine. Ma printisin testiks välja 20mm x 20mm kuubiku, et näha kas ka telgedele on kalibreerimist vaja. Natuke oli tõesti Z telje suunas kuubik suurem. Tegin kalibreerimise läbi. Numbrid olid jah natuke teistsugused kui tarkvara vaikimisi pakutud. Ei pööranud sellele tähelepanu tookord ja mõtlesin, et niikuinii mul ehk mingi uuendatud mudel millel vaikimisi numbrid ehk teised.

Peale seda kui sai uuendatud hotend ja ekstruuderi kang, taastasin ma printeri mootori vaikesätted ja tegin läbi ainult ekstruuderi kalibreerimise. 20mm x 20mm kuubik oli täpipealt õigetes mõõtudes ja hammasratta libisemist ka enam ei esinenud.

Teemat kokku võttes siis minu poolt olekski väike soovitus: kui märkad, et prinditud detail ei klapi mõõtudelt oodatuga, siis kalibreerimist võiks alustada ekstruuderist (kui palju ta niiti väljutab). Tavaliselt sellest ka piisab. Väga tihti põhjustavad ka probleeme ummistused hotend’is. Niidi ekstruudimisel (välja surumisel) jälgi, et see tuleks välja ühtlaselt. Hoia ekstruuderi hammasratas puhtana ja pigem niiti vaheta nii, et kuumutad hotend’i üles, siis surud niidi natuke alla (loomulikult hoia samal ajal kang all), et seda veidi välja tuleks ja siis tõmba kiire kindla liigutusega niit ekstruuderist välja. Ära kasuta tarkvara abil eemaldamist, v.a. ehk bowden tüüpi printeritel, nendel võid. Muidu võib jääda sulanud läga hammasratta külge ja see põhjustab edaspidi probleeme.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.